Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на странично огледало.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на странично огледало.

    Ами ще се опитам и аз да пусна една полезна тема
    Пък ако е в полза добре, ако не може и да се затрие няма да го приема навътре


    ВАЖИ ЗА ЕЛ. ОГЛЕДАЛО БЕЗ ПОДГРЯВАНЕ!

    Процедура по смяна на странично огледало:
    Това е цялата процедура, ако е цяло и т.н, ако е счупено вече нещата ще започват от друга част на поста ми.

    1. Вдигате огледалото нагоре. Отдолу ще видите малка видийка.
    http://images25.snimka.bg/005800651.jpg
    Вижда се като полумесец и е пластмасата и има една малка видийка на снимката.
    Развивате я и така сте готови да отстраните капака на огледалото. Махането става с леко издърпване в двата края. То е на едни каналчета. Тук някой колега може да допълни ако желае.



    2. Огледалото се състои от две части.: http://images25.snimka.bg/005800547.jpg Разделянето им става с едно ключе 22 и доста голям напън. Тук трябва много да се внимава за да не да се напъне прекалено много да се изкриви ламарината на вратата и счупи евентуално стъклото. Часта е хваната с три болта към ламарината на вратата. Аз лично за моята смяна извадих и двете части, понеже бяха яко клеясали и чак като ги свалих от колата с два сериозни ключа и помоща на приятел успях да развия болта и да ги разделя.









    3. За да извадите едната част или ако не сте ги разделяли двете трябва да поработите от вътре. Капака за огледалата се сваля лесно..>Леко надигате нагоре и издърпвате...Хванато е на 3 "щипки" пластмасови, та лесно се сваля. След това се развиват 3 те видии, които реално държат огледалото. И вече можете да отделите огледалото от вратата.





    4. За да го свалите е нужно да срежете и трите кабела. Съветвам ви да ги срежете, след като свалите първия капак и си оставите достатъчно за да свържите новите кабелчета. Също така за да не си играете да налучваквате връзването на новите кабели, може да си отбележете с маркер примерно кой кабел е бил вързан към кой. Аз си отбелязах средното кабелче на буксата с маркер, т.к. два от кабелите са с един цвят. После нямах трудност да ги вържа правилно.




    5. Допълнителни разяснения. В мои случай имах едно огледало, на което е счупено ВЪНШНАТА част--> http://images25.snimka.bg/005800650.jpg (нали казах, че е от две части) и имах едно което си намерих, на което пък беше счупена вътрешната част. Съответно правих от 2 огледала 1 -->.. Използвах моята стара вътрешна част и новата външна част. Аз лично можех да мина само с рязане на кабелите и подмяна на външна част, но понеже болта който ги съединява беше многооо клеясал се наложи да свалям цялото огледало и да действам по по-груб метод с оглед на това да не повредя нещо по колата.

    6. След разделянето на двете части НЕЗАВИСИМО дали вътрешната сте я сменяли или не смажете механизма с грес за да може в бъдеще по лесно да се движи огледалото ви! В моя случай огледалото не беше смазвано от 92г. и изобщо не се движеще, за това и трудно го развих.

    7. Вътрешната част която е метална върви в комплект с пластматасата за отвън и едно уплътнение. Няма нужда да развивате 2 те болтчета, които държат пластмасовия триъгълник и тази вътрешна метална част, освен ако няма да сменяте тази триъгълна част. В моя случай я подменях, т.к. се наложи да я посчупя предишната и за това развих и тези 2 болтчета. Говоря за триъгълника очертан със синьо....
    http://images25.snimka.bg/005800547.jpg

    8. Завършване. Според разглабянето направете сглабянето...Сложете вътрешната част към вратата. Наместете уплътнението и пласмасата. Не забравяйте да прокарате и кабелчетата. След това от вътре завийте 3 те видии и поставете обратно пласмасовия капак.

    Отвън прокарайте кабелчетата през болата и добавете другата част на огледалото. Естествено след като сте смазали с грес мястото на свързката на двете части. Завийте болта докрай и проверете подвижността на огледалото във ВСИЧКИ посоки. Свържете кабелите и направете проба дали всичко е изправно. Не забравяйте и добре да съедините и изолирате кабелите.

    След това поставяте външния капак докато щракне хубаво и завъртате огледалото нагоре. Завивате и малката видийка, която съединява двата капака ето нейна снимка: http://images25.snimka.bg/005800651.jpg

    И вече всичко е готово. Проверявате дали всичко е закрепено правилно и стабилно. За целта правите един тест драйв до 280км. и ако нищо не излети или отчупи всичко е както трябва






    Тук може да видите всички снимки от темата, само че в по голям формат ако кликнете върху тях.
    http://www.snimka.bg/album.php?album_id=244464&photo=1

    Ами това е всичко. Ако някой желае може да допълни нещо.
    :P :P :P
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
    exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
    ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
    ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
    by RUBIG service

  • #2
    Браво колега.Темата ти е много добра и изчерпателна.
    Наскоро и аз имах подобен проблем-от 2 огледала сглобих едно, но нямах нерви да правя снимки и да ги пусна тук.
    АR 33 1.5-ex;АR 155 2.0TS-ex
    FIAT TEMPRA 1.6i.e.-ex;AR 155 1.8TS-ex;FIAT bravo 1.6 16v;ALFA ROMEO 155 2.0 16V-ex,AR 156 2.0 TS

    Comment


    • #3
      При огледалата с подгряване разликата е във връзването на още два кабела))
      Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
      sprint tropheo
      155/1.8
      156/2.0 Selespeed

      Comment


      • #4
        Дали темата не е подходяща за Технически справочник?

        Мога да допълня, че кабелите не е необходимо да се срязват, куплунга е зад жабката. Но тъй като куплунга много трудно може да мине през връзката между купето и вратата за по-лесно може да се откачи самият куплунг от кабелите при монтажа/демонтажа и след това да се сложи пак.

        Също така има готово окабеляване за подгряващи огледала, така че ако си вземете огледало с подгряване, а преди това сте нямали ще работи
        Alfa Romeo 155 1.8TS
        Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ALFA CORSE
          Дали темата не е подходяща за Технически справочник?

          Мога да допълня, че кабелите не е необходимо да се срязват, куплунга е зад жабката. Но тъй като куплунга много трудно може да мине през връзката между купето и вратата за по-лесно може да се откачи самият куплунг от кабелите при монтажа/демонтажа и след това да се сложи пак.

          Също така има готово окабеляване за подгряващи огледала, така че ако си вземете огледало с подгряване, а преди това сте нямали ще работи
          това е вярно, но условието е да си вземеш ново огледало с кабели и куплунг, което е доволно скъпо. При всики огледала втора употреба кабелите са вандалски изрязани.
          Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
          sprint tropheo
          155/1.8
          156/2.0 Selespeed

          Comment


          • #6
            Не разбрах само защо е нужно рязането на кабели!?!

            Аз съм свалял и двете огледала, близо до захващането за вратата си имат букси. Ако по някаква причина искаш да не сваляш цялото огледало от вратата (а само подвижната част), има си букса/клеми и от другия край, където жиците влизат зад стъклото - успявал съм да я разкача с отверка без особени трудности.

            Да отбележа обаче, че има разлики в моделите огледала (захващане на капаците, брой рапидки и т.н.), та може нещата да не са общовалидни. Поне с това впечатление съм останал от снимки на колеги из други теми.

            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
            Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

            Comment


            • #7
              Ами в моя случай, единсвената букса, която можех да сваля беше тази върху самото огледало, обаче не можах и реших културно и цивилизовано да клъцна кабелите. После едно качествено връзване и нямах грижи

              Та то за това и е тема да се допълваме тук :P :P

              Ами аз тази тема я пуснах за ел.огледало на 155ца от 93г.

              Ако някой с друг вид - механично огледало, или огледало с подгряване и т.н. нещата са по различен начин, нека напише тук за да имаме за всички модели огледала свалянето им :P :P
              Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
              exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
              ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
              ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
              by RUBIG service

              Comment


              • #8
                При мен се наложи да си отрежа буксата, защото огледалото което купих беше с вандалски изрязана букса. Навързах кабеляците и ги запоих.
                АR 33 1.5-ex;АR 155 2.0TS-ex
                FIAT TEMPRA 1.6i.e.-ex;AR 155 1.8TS-ex;FIAT bravo 1.6 16v;ALFA ROMEO 155 2.0 16V-ex,AR 156 2.0 TS

                Comment


                • #9
                  браво колега , трябва да има повече информация за тези който се нуждаят от ремонтите по колите....
                  Alfa Romeo 155/1.8TS

                  Comment


                  • #10
                    А на мен ми се наложи да срежа кабелите щото един ми отнесе лявото огледало и то увисна на тях,щеше да драска по вратата като се лашка напред назад докато се прибера.И то в най-големия дъжд вчера.
                    Alfa Romeo 155 2.5TD 11.96

                    Comment


                    • #11
                      A самото огледало (стъклото) как е хванато за механизма ? Че ми се прецака настройката САМО на дясното огледало за нагоре/надолу

                      На лявото работи във всички посоки, дясното само наляво-надясно.


                      Зимата беше замръзнало и го цъкнах на горе, и веднага се усетихм че е замръзнало и пуснах. Не съм го напъвал.Но явно нещо се е откачило.
                      Та как е захванато самото стъкло за механизма.
                      С ябълка и яко издърпване ли ще излезне?


                      И как мога да уплътня шофьорскто огледало за механизма. Защото като карам с 150-160км/ч и от вибрациите направо нищо не се вижда на него.
                      И от музиката ми подскача доста и пак нищо не се вижда, докато с дясното нямам тези проблеми.
                      sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                      Comment


                      • #12
                        Браво колега... ама моя проблем е съвсем друг.Нямах време за снимки.Моето огледало е избочено цялото.Олигофрена е минал ударил го е и се е сцепило от алуминия дето го държи... даже нямах и онова триъгълниче което е като капак.Махнах капачето като на снимките, след това погледах долу да намеря буксичка.. но кабела си отиваше надолу.... еехе...И като видях новото колко му е дълъг кабела и ми стана ясно.Потърсихме в краката на пасажера куплонга с буксите...и... бинго.Намерихме това което ни трябва.След това махнахме кората внимателно със всичките и отвратителни щипки и конзолата със ел. бутона и механизъма за отваряне..Под кората има едно уплатнение залепено с нещо като болкит.Внимателно се разлепя и се отделя от държачите на щипките.Седващото нещо е да се прекара кабелчето-махат се всичките капачета нна пътищата за парното на вратата... откача се тръбичката от купето към вратата, прекрва се буксата закача се.. и готово.След това в обратната последователност внимателно носете си пълен наръч от клъчове и инструменти.Ще ви трябват звездичка, отверки, ключ 10... клещи и много нерви.Успех на всички дръзнали да го направят.
                        Alfa 155 1.8 TS 8V 129 hp '95 ....ех

                        Alfa 156 SW 2.4 M-Jet '04

                        Comment


                        • #13
                          Некой знае ли как да махна само огледалото...
                          AR 155 2.0 16V Never Forget You
                          AR 166 2.4 JTD

                          Comment


                          • #14
                            стъклото е залепено за пласмаса с двоино лепещо(отлепя се внимателно),пласмасата е хваната с щипки и пак с двоино лепещо.Отлепяш пласмасата и се показва механизма който ти трвбва.
                            sigpic

                            Alfa Romeo 155, 1.8, TS

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от 1239 Покажи съобщение
                              стъклото е залепено за пласмаса с двоино лепещо(отлепя се внимателно),пласмасата е хваната с щипки и пак с двоино лепещо.Отлепяш пласмасата и се показва механизма който ти трвбва.
                              менахизъм не ми трябва
                              искам да сменя огледалото...
                              ама просто не го виждам, как ще го махна цяло..
                              ако някой е "отлепял" ще съм му благодарен, ако сподели как точно става...
                              AR 155 2.0 16V Never Forget You
                              AR 166 2.4 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X